Een calamiteit in uw zorginstelling, je moet er niet aan denken… Of juist wel!
Het verplaatsen of evacueren van cliënten bij een brand, de logistieke problemen bij uitval van water, elektra of ICT, en hoe is de continuïteit van zorg geborgd gedurende een calamiteit?
U dient immers onder alle omstandigheden de kwaliteit van zorg en de veiligheid te garanderen…
Tijdens een calamiteit wordt van uw zorgorganisatie verwacht dat u op de juiste manier reageert, met de juiste mensen en middelen en een goed voorbereid Crisisteam. Door het volgen van de introductie Crisismanagement maakt u een eerste stap in de voorbereiding op een crisis of een calamiteit! Wanneer iedereen op de hoogte is van zijn eigen rol tijdens een calamiteit kan persoonlijke of materiële schade beperkt blijven. Daarom is deze basis training is geschikt voor alle medewerkers binnen een zorginstelling, zodat iedereen na te denken over zijn eigen rol en functie tijdens een calamiteit.
Tijdens deze e-learning maakt u kennis met Crisismanagement en wat dit betekent in een zorginstelling.
Inleiding crisismanagement:
- Wat is een crisis?
- Wat is een interne- en een externe crisis?
- Wat is crisisbeheersing?
- Planvorming
- Opleiding en oefenen
- Coördinatie
Na deze les kan een verdiepende opdracht worden gedaan (Dit is niet verplicht)
Maak kennis met Crisis Care Support via deze GRATIS e-learning! Ook bij deze e-learning werken we volgens onze kernprincipes, kort en bondig, herkenbaar en leuk.
Tot snel!